Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας – Επιπτώσεις του καπνίσματος

Στις 26/01/2024  και στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας ,  επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κύριος Παναγής Περικλής, ιατρός του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων , για μια ενημέρωση προς τους μαθητές-μαθήτριες του ΓΕΛ και Γυμνασίου Φαρκαδόνας, με θέμα που αφορά το κάπνισμα. Ο κύριος Παναγής ως κατεξοχήν αρμόδιος, απάντησε σε ερωτήματα που είχαν τεθεί από τα παιδιά, ενημερώνοντάς τα για τις ουσίες, τις οποίες περιέχει ένα τσιγάρο καθώς και τις επιπτώσεις στην υγεία γενικότερα κατά τη χρήση του. Ο γιατρός αποκάλεσε η συνήθεια αυτή ως «επιδημία», λέγοντας χαρακτηριστικά «καλύτερο το προλαμβάνει από το θεραπεύει». Σας ευχαριστούμε!

 

Συνδιοργάνωση δράσης Κούμπου Παρασκευή καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Σοφία Παππά καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας

Εκπαιδευτική – Αθλητική επίσκεψη

Στις 4/12/2023 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική-αθλητική επίσκεψη στην πόλη των Τρικάλων και συγκεκριμένα στο Κλειστό Γυμναστήριο  της Μπάρας. Η ομάδα καλαθοσφαίρισης των αγοριών το σχολείου, μαζί με όλους τους μαθητές- μαθήτριες της Γ’ Λυκείου παρακολούθησαν μάθημα  καλαθοσφαίρισης των φοιτητών του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής από τον καθηγητή κύριο Τσιμέα Παναγιώτη. Αρχικά ο κύριος Τσιμέας μας συστήθηκε, μιλώντας στα παιδιά για τη ζωή του και αναφέροντάς τους πράγματα που άξιζε, κατά τη γνώμη του, να ακούσουν. Στη συνέχεια τα αγόρια της ομάδας διδάχτηκαν και εκπαιδεύτηκαν από τον καθηγητή κύριο Τσιμέα πάνω σε θέματα τεχνικής και τακτικής του συγκεκριμένου αθλήματος, ενόψει της συμμετοχής τους στο πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα. Είναι θετικό πώς οι μαθητές επισκέφτηκαν για πρώτη φορά ένα οργανωμένο αθλητικό συγκρότημα του Δήμου Τρικκαίων προς μεγάλης τους χαρά και έκπληξη. Αξίζει να αναφερθεί πως η παραπάνω δράση πραγματοποιήθηκε,  χάριν της άψογης συνεργασίας  του Προέδρου του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής κύριο Διγγελίδη καθώς και της Προϊσταμένης αθλητικών χώρων του Δήμου Τρικκαίων, κυρία Αντωνιάδου Βάνα. Τους ευχαριστούμε όλους, με τυπωμένη στο νου όλων η χαρακτηριστική φράση του καθηγητή κ. Τσιμέα : «η δύναμη της ομάδας είναι η δύναμη του πιο αδύναμου παίκτη».

Πρωτοβουλία -Συμμετοχή, Κούμπου Παρασκευή καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Μπρέλλας Στέφανος -Ευάγγελος καθηγητής Φιλολογίας

Εκδηλώσεις για την Πανελλήνια μέρα Αθλητισμού

Στις 15/11/2023 και στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Αθλητισμού το ΓΕΛ  Φαρκαδόνας είχε την τιμή και χαρά να υποδεχτεί στο χώρο του σχολείου τον κύριο Πατσιαούρα Αστέριο καθηγητή πετοσφαίρισης στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Τρικάλων Θεσσαλίας, συνοδευόμενος από νέους καθηγητές Φυσικής Αγωγής του Τμήματος. Οι μαθητές αρχικά, έθεσαν ερωτήματα στον κύριο Πατσιαούρα  σχετικά με τη ζωή του, την επαγγελματική του σταδιοδρομία, τις απόψεις του για θέματα που αφορούν τον αθλητισμό, καθώς και την αξία της άσκησης στη ζωή του ανθρώπου γενικότερα. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη διδασκαλία από μέρους τους,  με αυτοσχέδια γήπεδα βόλεϊ στο προαύλιο  του σχολείου,  όπου τα παιδιά απόλαυσαν την ημέρα αυτή,  αποκομίζοντας όλα τα οφέλη αυτής της ομαδοσυνεργατικής δράσης. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και μαθητές της Α’ τάξης Γυμνασίου Φαρκαδόνας μετά από πρόσκληση προς τη Διεύθυνση του σχολείου.

« Τον εαυτό μου εγώ τον ορίζω!»: Η θέση της γυναίκας από το χθες στο σήμερα μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα

Στο ΓΕΛ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ πραγματοποιήθηκε μια ενδιαφέρουσα διαθεματική διδασκαλία στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Παρά τις παρούσες ακόμα δυσκολίες οι οποίες δυσχεραίνουν την παιδαγωγική διαδικασία στο ΓΕΛ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ, καθώς δεν έχουν επισκευαστεί οι σχολικές μονάδες του Γυμνασίου και του ΕΠΑΛ, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δείχνουν ζήλο για το ταξίδι της γνώσης προσπαθώντας να δώσουν το στίγμα τους: θάρρος, επιμονή, δίψα για μάθηση.

Συγκεκριμένα οι μαθητές της Α’ λυκείου παρουσίασαν μια διαθεματική εργασία που πραγματοποίησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 4μήνου στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Με συντονίστρια την φιλόλογο  Ευαγγελία Γραμμένου,οι μαθητές του Α1 εντρύφησαν σε λογοτεχνικά κείμενα τα οποία παρουσιάζουν με ρεαλισμό και γλαφυρότητα, με παραστατικότητα και δηκτικό τρόπο τη διαδρομή στη δομή της οικογένειας και την εξέλιξη στις σχέσεις των μελών της: η πατριαρχία, η προίκα, ο γάμος, η ανύπαρκτη φωνή των γυναικών με όχημα τους νεοέλληνες συγγραφείς μελετήθηκαν και παρουσιάστηκαν σε όλους τους μαθητές. Αφίσες, ppt, video, μουσική διάνθισαν την παρουσίαση και κέρδισαν την επιβράβευση του διευθυντή, Αθανασίου Βαγενά, των συμμαθητών τους  του Α2 και της εκπαιδευτικού τους Βικτωρίας Σχορεσιανίτη και των εκπαιδευτικών που παρίσταντο. Υποσχέθηκαν δε, ότι η επόμενη δράση τους θα είναι εξίσου αξιόλογη και μακάρι να υπήρχε ένας πολυχώρος για να παρουσιάζονται τέτοιες δράσεις σε ευρύτερο κοινό.

To ΓΕΛ Φαρκαδόνας στο… Cern!

Οι μαθητές του – πληγωμένου – ΓΕΛ Φαρκαδόνας είχαν την ευκαιρία την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024 να βρεθούν, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, στο κέντρο των εξελίξεων της Ευρωπαϊκής τουλάχιστον επιστήμης, στο CERN.

Πιο συγκεκριμένα, σε απευθείας σύνδεση και με οδηγούς Έλληνες επιστήμονες που ζουν και εργάζονται στο μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό εργαστήριο, περιηγήθηκαν ζωντανά στους χώρους του και γνώρισαν τον τρόπο και τον λόγο λειτουργίας του κέντρου.

Παράλληλα είχαν τη δυνατότητα να διατυπώσουν απευθείας τις απορίες τους οι οποίες απαντήθηκαν από τους αξιόλογους Έλληνες επιστήμονες.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη δράση, συμμετέχοντας ενεργά και διατυπώνοντας πλήθος αποριών.

Τι είναι όμως το CERN; Είναι το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο της Φυσικής στοιχειωδών σωματιδίων στον κόσμο. Βρίσκεται δυτικά της Γενεύης, στα σύνορα Ελβετίας και Γαλλίας. Όπως συμβολίζει ακόμη και η θέση του, στο κέντρο της Ευρώπης, το ιδρυθέν το 1954 εργαστήριο, αποτέλεσε ένα από τα πρώτα Ευρωπαϊκά συλλογικά εγχειρήματα. Τα ιδρυτικά μέλη ήταν 12, ενώ σήμερα συμμετέχουν 23 κράτη. Ενεργός είναι και η συμμετοχή της Ελλάδας η οποία είναι ιδρυτικό μέλος.

Οι Ευρωπαίοι επιστήμονες, χρησιμοποιώντας τις μεγάλες δυνατότητες που τους παρέχει το κέντρο, ερευνούν τα βασικά συστατικά της ύλης και το είδος το δυνάμεων που τη συγκρατούν. Πρόκειται για έναν τεράστιο υπόγειο κυκλικό επιταχυντή (ακτίνας 27 χιλιομέτρων), που έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει μικροσκοπικά σωματίδια σε ταχύτητες που πλησιάζουν την ταχύτητα του φωτός. Παράλληλα κατάλληλοι ανιχνευτές κάνουν «ορατά» τα σωματίδια αυτά, καθώς και τον τρόπο και τις συνέπειες της αλληλεπίδρασής τους.

Τα πειράματα που διενεργούνται έχουν σχεδιαστεί από εκατοντάδες επιστήμονες (άλλωστε η σύγχρονη επιστήμη είναι συλλογική), ενώ συχνά απαιτούνται μήνες ή και χρόνια για την ολοκλήρωσή τους. Το CERN αποτελεί μια μικρή υπόγεια πόλη όπου εργάζονται χιλιάδες άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων, όπως φυσικοί, μηχανικοί, τεχνικοί, διοικητικοί, εργάτες . . .

Παράπλευρα οφέλη είναι η κατασκευή μηχανημάτων, υπολογιστών και τεχνικών κατασκευών που αναπτύσσονται, καθώς αυτά είναι απαραίτητα για την πραγματοποίηση, ανάλυση και ερμηνεία των πολύπλοκων μεν, εξόχως ενδιαφερόντων δε, πειραμάτων.

Η δράση οργανώθηκε από τους φυσικούς του ΓΕΛ Φαρκαδόνας, Αθανάσιο Βαγενά, Διευθυντή και Θάνο Κούτσικο.